Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2008

ΒΡΟΧΗ ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΩΝ ???

Καταιγίδα... αυξήσεων
σε 778 προϊόντα

Οι ανατιμήσεις εν μέσω κρίσης και πτώσης της ζήτησης δείχνoυν το αδιέξοδο των επιχειρήσεων λόγω έλλειψης ρευστότητας και την αδυναμία της κυβέρνησης να ελέγξει την κρίση
Ασυδοσία στην αγορά με «βροχή» ανατιμήσεων σε προϊόντα έως και 83% και πλειάδα επιχειρήσεων που αρνείται να εφαρμόσει τον νόμο για την αιτιολόγηση των αυξήσεων που κάνει σε βάρος των καταναλωτών, αποκαλύπτουν τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Βλάχος.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του κ. Βλάχου, εταιρείες γνωστοποίησαν στο υπουργείο Ανάπτυξης αυξήσεις τιμών μέχρι και 83% σε μπαταρίες, είδη ατομικής καθαριότητας, κρασιά, καφέδες, λιπαντικά κ.λπ., σε συνολικά 778 κωδικούς προϊόντων.
Οι τιμοκατάλογοι έφτασαν στο υπουργείο μέχρι και τις 21 Νοεμβρίου και από τις ανατιμήσεις αυτές, κατά τον κ. Βλάχο, για 213 κωδικούς οι επιχειρήσεις μείωσαν τα ποσοστά αύξησης και για 151 οι αυξήσεις ισχύουν, καθώς δικαιολογήθηκαν.
Στους 364 οι ανατιμήσεις ήταν από 3% έως 15%. Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους 414 οι αυξήσεις «ανακλήθηκαν» από τις επιχειρήσεις. Από αυτούς δε, οι 197 αφορούν σε λιπαντικά αυτοκινήτου και οι 72 σε καφέδες. Οι υπόλοιποι 145 απευθύνονται σε είδη καθημερινής ανάγκης. Πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι όλες αυτές θα... πέσουν στην αγορά από τον Μάρτιο.
Η... καταιγίδα των ανατιμήσεων και μάλιστα εν μέσω κρίσης και πτώσης της ζήτησης δείχνει το αδιέξοδο, στο οποίο έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις λόγω έλλειψης ρευστότητας, αδυναμίας δανεισμού κ.λπ., αλλά κυρίως την αδυναμία της κυβέρνησης να ελέγξει την κρίση και να πείσει τις τράπεζες για τη χρηματοδότηση των εταιρειών.
Εξάλλου, ο κ. Βλάχος ανακοίνωσε ότι άλλες εταιρείες γνωστοποίησαν μειώσεις τιμών έως 50% σε 1.517 κωδικούς προϊόντων και «πάγωμα» σε άλλους 206. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι μειώσεις για 1.229 κωδικούς αφορούν σε ελαστικά αυτοκινήτων, ενώ 288 είναι τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης (τυριά, γάλατα, σοκολατοειδή και είδη καθαρισμού).

απο:ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: