ΖΑΚΥΝΘΟΣ :
ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ
ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ
“Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν”
λέει ο σοφός λαός μας και δεν έχει άδικο, δεδομένου ότι στης κρίσης και της φτώχειας τον καιρό επιβιώνουν οι προνοητικοί και οι συνετοί.
Ο λόγος για τον τουρισμό του νησιού μας, ο οποίος αντιμετωπίζει δύσκολες ώρες, δοθέντος ότι η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει δυνατά την οικονομία των Ευρωπαϊκών χωρών, από τις οποίες αντλούμε πελάτες, με επακόλουθο να νιώθουμε, λίγες ημέρες μετά την έναρξη της τουριστικής περιόδου, το φόβο του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι, διότι, αν τα “σιδερένια πουλιά” δεν προσγειωθούν στον Κρατικό Αερολιμένα, τουλάχιστον, με τον περσινό (μειωμένο) ρυθμό, τότε την “πατήσαμε” γενικώς και οικονομικώς.
Βέβαια, οι όποιες συνέπειες του μειωμένου αριθμού άφιξης επισκεπτών στο “Φιόρο του Λεβάντε”, θα ήταν πολύ λιγότερες, εάν διαθέταμε εναλλακτικές λύσεις, όπως έχουν, ήδη, πράξει σε άλλες περιοχές της χώρας μας.
Και για να μην πάμε μακριά, ας εξετάσουμε ποια είναι η κατάσταση στη γειτονιά μας, δηλαδή στους Νομούς Ηλείας, Κεφαλονιάς, Λευκάδας και Κέρκυρας, από την άποψη των λιμενικών υποδομών (δηλαδή λιμανιών, μαρίνων και προβλητών για τα κρουαζιερόπλοια), οι οποίες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην άφιξη τουριστών και αποτελούν μία από τις “χρυσοτόκες όρνιθες” του τουρισμού.
Φυσικά, η δική μας “κότα” γεννά κλούβια αυγά σε ό,τι αφορά το μείζον θέμα των υποδομών, όμως δε φταίει η “όρνιθα”, αλλά το γεγονός ότι ατυχήσαμε από πλευράς πολιτικής ηγεσίας, προγραμματισμού και οράματος.
Βέβαια, φταίμε κι εμείς, οι πολίτες, γιατί αναδεικνύουμε στην ηγεσία του τόπου ανθρώπους ανίκανους, άβουλους και, ως εκ τούτου, μοιραίους για το νησί μας.
Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα, αναρωτιόμαστε ποιος αιρετός θα αναλάβει την πρωτοβουλία να προγραμματίσει, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει σύγχρονες υποδομές στο νησί μας, όπως ένα νέο λιμάνι και μία προβλήτα υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, τα οποία πάνε κι έρχονται και αν κάποιο από αυτά αποφασίσει να προσεγγίσει το λιμάνι, τότε παραμένει αρόδου, διότι η υφιστάμενη προβλήτα, όπως, πλειστάκις, έχει επισημανθεί, κάνει μόνο για βάρκες.
Επικεντρώνουμε στο θέμα των θαλάσσιων υποδομών, διότι δε χρειάζεται ιδιαίτερη ευφυΐα, για να αντιληφθεί κανείς ότι τα κέρδη από την κατασκευή τέτοιων υποδομών είναι τεράστια και τονώνουν, σημαντικά, την οικονομία του τόπου, ιδιαίτερα στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε.
Η Ζάκυνθος, δυστυχώς, υστερεί σημαντικά στον τομέα των λιμενικών υποδομών, έναντι των προαναφερόμενων γειτόνων μας και οι αριθμοί το αποδεικνύουν περίτρανα:
Κατάκολο
Το Κατάκολο αναδεικνύεται “γίγαντας” στον τομέα υποδοχής κρουαζιεροπλοίων, δεδομένου ότι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το λιμάνι υποδέχθηκε 333 πλοία αναψυχής, 53 περισσότερα από το 2007, ενώ οι τουρίστες, που αποβιβάστηκαν, αγγίζουν τους 677.532, έναντι 511.119, την περσινή χρονιά, ενώ η αύξηση ξεπερνά το 32%.
Σημαντικά ήταν και τα έσοδα, για το Λιμενικό Ταμείο Κατακόλου, τα οποία υπολογίζονται στις 237.000 ευρώ.
Κέρκυρα
Το νησί των Φαιάκων είναι η “ναυαρχίδα” του τουρισμού στα Ιόνια Νησιά και παραμένει “βασίλισσα” και στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, δεδομένου ότι, το 2008, υποδέχθηκε στο λιμάνι της, που διαθέτει τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού, 409 κρουαζιερόπλοια, από τα οποία αποβιβάστηκαν 437.858 τουρίστες, αύξηση 13,86% σε σχέση με το 2007, όπου προσέγγισαν το νησί 369.000 κρουαζιερόπλοια, με 384.553 επιβάτες.
Τα δε έσοδα, για το Λιμενικό Ταμείο της Κέρκυρας, αγγίζουν τις 500.000 ευρώ.
Ζάκυνθος
Η Ζάκυνθος είναι ο “νάνος” της υπόθεσης, αν αναλογιστεί κανείς ότι το καλοκαίρι του 2008 παρέμειναν, αρόδο, 39 κρουαζιερόπλοια, τα οποία μετέφεραν 29.520 επιβάτες, ενώ τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου περιορίζονται στις 10.000 ευρώ περίπου! Τι να πει κανείς; Οποιοδήποτε σχόλιο είναι περιττό!
Κεφαλονιά
Η γειτονική μας Κεφαλονιά διαθέτει ούτε ένα ούτε δύο, αλλά οκτώ
λιμάνια· Αργοστολίου, Ληξουρίου, Πεσσάδας, Αγίας Πελαγίας, Πόρου, Σάμης, Αγίας Ευφημίας και Φισκάρδου, τα οποία διαθέτουν και εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής, ενώ, το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, πρόκειται να περατωθεί η νέα προβλήτα υποδοχής κρουαζιεροπλοίων. Σημειωτέον ότι η κατασκευή της μαρίνας του γειτονικού μας νησιού έχει δημοπρατηθεί, με ανάδοχο την εταιρεία τού κ. Μπόμπολα.
Λευκάδα
Η Λευκάδα έχει εισέλθει, δυναμικά, στον τουριστικό ανταγωνισμό, δεδομένου ότι διαθέτει τη μεγαλύτερη μαρίνα στο Ιόνιο, η οποία θεωρείται μία από τις πιο σύγχρονες της Μεσογείου, με 620 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη έως 45 μ.
Στο site της μαρίνας της Λευκάδας διαβάζουμε: “Μέσα στα 70.000 τ.μ., που αποτελούν τη μαρίνα, ο επισκέπτης θα συναντήσει ένα μεγάλο αριθμό διαφορετικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών, όπως Γραφείο Υποδοχής (εντός του Πύργου Ελέγχου), γραφεία ενοικιάσεων σκαφών αναψυχής, ιατρείο, Λιμενική Αστυνομία, πρατήριο ανεφοδιασμού καυσίμων, ξενοδοχείο, συνεδριακό κέντρο, καθαριστήριο, τουαλέτες και ντους.
Εν μέσω του ειδυλλιακού τοπίου του τεχνητού νησιού, γεφυρών, καναλιού, προκυμαίας πλακόστρωτων και κήπων, δελεαστικών και σε πλήρη αρμονία με το τοπικό τοπίο και την αρχιτεκτονική της Λευκάδας, υπάρχει ένα εμπορικό κέντρο με ποικιλία καταστημάτων που περιλαμβάνει εστιατόρια, σούπερ μάρκετ και καφετέριες.
Επιπροσθέτως, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τις πολιτιστικές - καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, που λαμβάνουν χώρα, κάθε χρόνο, στη Λευκάδα, συμπεριλαμβανόμενων εκθέσεων και συναυλιών.
Η μαρίνα προσφέρει μεγάλη ποικιλία τεχνικών υπηρεσιών για τα σκάφη.
Υπάρχει χερσαίος χώρος εναπόθεσης για περίπου 280 σκάφη, όπου η αυτοκινούμενη 70 τόνων ανυψωτική γερανογέφυρα, καθώς και ο 60 τόνων γερανός μπορούν να ανελκύσουν ή και να καθελκύσουν τα σκάφη στη θάλασσα.
Επίσης, υπάρχει στέγαστρο σκαφών για αυτούς που το επιθυμούν.
Η μαρίνα μπορεί να προσφέρει οποιαδήποτε εργασία συντήρησης ή και επισκευής, ενώ είναι διαθέσιμος έμπειρος δύτης, ο οποίος αναλαμβάνει οποιαδήποτε εργασία στα ύφαλα τους σκάφους. Η μαρίνα λειτουργεί όλο το χρόνο”.
Φυσικά, βορειότερα, υπάρχει η μαρίνα της Κέρκυρας, στα Γουβιά, για την οποία έχουμε δημοσιεύσει πολλά άρθρα στην εφημερίδα μας.
Οι πληροφορίες για τη μαρίνα της Λευκάδας δημοσιεύονται περισσότερο για πληροφόρηση των ιθυνόντων, διότι η δική μας μαρίνα έχει μεν δημοπρατηθεί, με ανάδοχο την εταιρεία “ΑΚΤΩΡ” τού κ. Μπόμπολα, αλλά είναι άγνωστο πότε θα υλοποιηθεί το έργο, διότι ο χώρος είναι μικρός και υπάρχουν, ήδη, σ' αυτόν ο νέος λιμενικός σταθμός, ο 1ος παιδικός σταθμός, η ταβέρνα του Κόμη και η λαϊκή αγορά, δηλαδή δεν υπάρχει η πολυτέλεια για την κατασκευή πολλών χερσαίων υποδομών για την εξυπηρέτηση των ελλιμενισμένων.
Συμπέρασμα: Σε ό,τι αφορά τις υποδομές και το μέλλον του τόπου, παίρνουμε ένα μεγάλο μηδενικό. Η Ζάκυνθος είναι ο νάνος της ανάπτυξης, ενώ γύρω της υπάρχουν γίγαντες που τρέχουν με τρελούς ρυθμούς.
Όμως, κάποια στιγμή θα κληθούμε να πληρώσουμε τις λάθος επιλογές μας, αλλά τότε θα είναι αργά, γιατί υπάρχουν, όπως αποδεικνύεται, και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια και, μάλιστα, πολύ καλύτερα από τα δικά μας!
λέει ο σοφός λαός μας και δεν έχει άδικο, δεδομένου ότι στης κρίσης και της φτώχειας τον καιρό επιβιώνουν οι προνοητικοί και οι συνετοί.
Ο λόγος για τον τουρισμό του νησιού μας, ο οποίος αντιμετωπίζει δύσκολες ώρες, δοθέντος ότι η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει δυνατά την οικονομία των Ευρωπαϊκών χωρών, από τις οποίες αντλούμε πελάτες, με επακόλουθο να νιώθουμε, λίγες ημέρες μετά την έναρξη της τουριστικής περιόδου, το φόβο του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι, διότι, αν τα “σιδερένια πουλιά” δεν προσγειωθούν στον Κρατικό Αερολιμένα, τουλάχιστον, με τον περσινό (μειωμένο) ρυθμό, τότε την “πατήσαμε” γενικώς και οικονομικώς.
Βέβαια, οι όποιες συνέπειες του μειωμένου αριθμού άφιξης επισκεπτών στο “Φιόρο του Λεβάντε”, θα ήταν πολύ λιγότερες, εάν διαθέταμε εναλλακτικές λύσεις, όπως έχουν, ήδη, πράξει σε άλλες περιοχές της χώρας μας.
Και για να μην πάμε μακριά, ας εξετάσουμε ποια είναι η κατάσταση στη γειτονιά μας, δηλαδή στους Νομούς Ηλείας, Κεφαλονιάς, Λευκάδας και Κέρκυρας, από την άποψη των λιμενικών υποδομών (δηλαδή λιμανιών, μαρίνων και προβλητών για τα κρουαζιερόπλοια), οι οποίες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην άφιξη τουριστών και αποτελούν μία από τις “χρυσοτόκες όρνιθες” του τουρισμού.
Φυσικά, η δική μας “κότα” γεννά κλούβια αυγά σε ό,τι αφορά το μείζον θέμα των υποδομών, όμως δε φταίει η “όρνιθα”, αλλά το γεγονός ότι ατυχήσαμε από πλευράς πολιτικής ηγεσίας, προγραμματισμού και οράματος.
Βέβαια, φταίμε κι εμείς, οι πολίτες, γιατί αναδεικνύουμε στην ηγεσία του τόπου ανθρώπους ανίκανους, άβουλους και, ως εκ τούτου, μοιραίους για το νησί μας.
Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα, αναρωτιόμαστε ποιος αιρετός θα αναλάβει την πρωτοβουλία να προγραμματίσει, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει σύγχρονες υποδομές στο νησί μας, όπως ένα νέο λιμάνι και μία προβλήτα υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, τα οποία πάνε κι έρχονται και αν κάποιο από αυτά αποφασίσει να προσεγγίσει το λιμάνι, τότε παραμένει αρόδου, διότι η υφιστάμενη προβλήτα, όπως, πλειστάκις, έχει επισημανθεί, κάνει μόνο για βάρκες.
Επικεντρώνουμε στο θέμα των θαλάσσιων υποδομών, διότι δε χρειάζεται ιδιαίτερη ευφυΐα, για να αντιληφθεί κανείς ότι τα κέρδη από την κατασκευή τέτοιων υποδομών είναι τεράστια και τονώνουν, σημαντικά, την οικονομία του τόπου, ιδιαίτερα στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε.
Η Ζάκυνθος, δυστυχώς, υστερεί σημαντικά στον τομέα των λιμενικών υποδομών, έναντι των προαναφερόμενων γειτόνων μας και οι αριθμοί το αποδεικνύουν περίτρανα:
Κατάκολο
Το Κατάκολο αναδεικνύεται “γίγαντας” στον τομέα υποδοχής κρουαζιεροπλοίων, δεδομένου ότι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το λιμάνι υποδέχθηκε 333 πλοία αναψυχής, 53 περισσότερα από το 2007, ενώ οι τουρίστες, που αποβιβάστηκαν, αγγίζουν τους 677.532, έναντι 511.119, την περσινή χρονιά, ενώ η αύξηση ξεπερνά το 32%.
Σημαντικά ήταν και τα έσοδα, για το Λιμενικό Ταμείο Κατακόλου, τα οποία υπολογίζονται στις 237.000 ευρώ.
Κέρκυρα
Το νησί των Φαιάκων είναι η “ναυαρχίδα” του τουρισμού στα Ιόνια Νησιά και παραμένει “βασίλισσα” και στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, δεδομένου ότι, το 2008, υποδέχθηκε στο λιμάνι της, που διαθέτει τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού, 409 κρουαζιερόπλοια, από τα οποία αποβιβάστηκαν 437.858 τουρίστες, αύξηση 13,86% σε σχέση με το 2007, όπου προσέγγισαν το νησί 369.000 κρουαζιερόπλοια, με 384.553 επιβάτες.
Τα δε έσοδα, για το Λιμενικό Ταμείο της Κέρκυρας, αγγίζουν τις 500.000 ευρώ.
Ζάκυνθος
Η Ζάκυνθος είναι ο “νάνος” της υπόθεσης, αν αναλογιστεί κανείς ότι το καλοκαίρι του 2008 παρέμειναν, αρόδο, 39 κρουαζιερόπλοια, τα οποία μετέφεραν 29.520 επιβάτες, ενώ τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου περιορίζονται στις 10.000 ευρώ περίπου! Τι να πει κανείς; Οποιοδήποτε σχόλιο είναι περιττό!
Κεφαλονιά
Η γειτονική μας Κεφαλονιά διαθέτει ούτε ένα ούτε δύο, αλλά οκτώ
λιμάνια· Αργοστολίου, Ληξουρίου, Πεσσάδας, Αγίας Πελαγίας, Πόρου, Σάμης, Αγίας Ευφημίας και Φισκάρδου, τα οποία διαθέτουν και εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής, ενώ, το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, πρόκειται να περατωθεί η νέα προβλήτα υποδοχής κρουαζιεροπλοίων. Σημειωτέον ότι η κατασκευή της μαρίνας του γειτονικού μας νησιού έχει δημοπρατηθεί, με ανάδοχο την εταιρεία τού κ. Μπόμπολα.
Λευκάδα
Η Λευκάδα έχει εισέλθει, δυναμικά, στον τουριστικό ανταγωνισμό, δεδομένου ότι διαθέτει τη μεγαλύτερη μαρίνα στο Ιόνιο, η οποία θεωρείται μία από τις πιο σύγχρονες της Μεσογείου, με 620 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη έως 45 μ.
Στο site της μαρίνας της Λευκάδας διαβάζουμε: “Μέσα στα 70.000 τ.μ., που αποτελούν τη μαρίνα, ο επισκέπτης θα συναντήσει ένα μεγάλο αριθμό διαφορετικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών, όπως Γραφείο Υποδοχής (εντός του Πύργου Ελέγχου), γραφεία ενοικιάσεων σκαφών αναψυχής, ιατρείο, Λιμενική Αστυνομία, πρατήριο ανεφοδιασμού καυσίμων, ξενοδοχείο, συνεδριακό κέντρο, καθαριστήριο, τουαλέτες και ντους.
Εν μέσω του ειδυλλιακού τοπίου του τεχνητού νησιού, γεφυρών, καναλιού, προκυμαίας πλακόστρωτων και κήπων, δελεαστικών και σε πλήρη αρμονία με το τοπικό τοπίο και την αρχιτεκτονική της Λευκάδας, υπάρχει ένα εμπορικό κέντρο με ποικιλία καταστημάτων που περιλαμβάνει εστιατόρια, σούπερ μάρκετ και καφετέριες.
Επιπροσθέτως, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τις πολιτιστικές - καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, που λαμβάνουν χώρα, κάθε χρόνο, στη Λευκάδα, συμπεριλαμβανόμενων εκθέσεων και συναυλιών.
Η μαρίνα προσφέρει μεγάλη ποικιλία τεχνικών υπηρεσιών για τα σκάφη.
Υπάρχει χερσαίος χώρος εναπόθεσης για περίπου 280 σκάφη, όπου η αυτοκινούμενη 70 τόνων ανυψωτική γερανογέφυρα, καθώς και ο 60 τόνων γερανός μπορούν να ανελκύσουν ή και να καθελκύσουν τα σκάφη στη θάλασσα.
Επίσης, υπάρχει στέγαστρο σκαφών για αυτούς που το επιθυμούν.
Η μαρίνα μπορεί να προσφέρει οποιαδήποτε εργασία συντήρησης ή και επισκευής, ενώ είναι διαθέσιμος έμπειρος δύτης, ο οποίος αναλαμβάνει οποιαδήποτε εργασία στα ύφαλα τους σκάφους. Η μαρίνα λειτουργεί όλο το χρόνο”.
Φυσικά, βορειότερα, υπάρχει η μαρίνα της Κέρκυρας, στα Γουβιά, για την οποία έχουμε δημοσιεύσει πολλά άρθρα στην εφημερίδα μας.
Οι πληροφορίες για τη μαρίνα της Λευκάδας δημοσιεύονται περισσότερο για πληροφόρηση των ιθυνόντων, διότι η δική μας μαρίνα έχει μεν δημοπρατηθεί, με ανάδοχο την εταιρεία “ΑΚΤΩΡ” τού κ. Μπόμπολα, αλλά είναι άγνωστο πότε θα υλοποιηθεί το έργο, διότι ο χώρος είναι μικρός και υπάρχουν, ήδη, σ' αυτόν ο νέος λιμενικός σταθμός, ο 1ος παιδικός σταθμός, η ταβέρνα του Κόμη και η λαϊκή αγορά, δηλαδή δεν υπάρχει η πολυτέλεια για την κατασκευή πολλών χερσαίων υποδομών για την εξυπηρέτηση των ελλιμενισμένων.
Συμπέρασμα: Σε ό,τι αφορά τις υποδομές και το μέλλον του τόπου, παίρνουμε ένα μεγάλο μηδενικό. Η Ζάκυνθος είναι ο νάνος της ανάπτυξης, ενώ γύρω της υπάρχουν γίγαντες που τρέχουν με τρελούς ρυθμούς.
Όμως, κάποια στιγμή θα κληθούμε να πληρώσουμε τις λάθος επιλογές μας, αλλά τότε θα είναι αργά, γιατί υπάρχουν, όπως αποδεικνύεται, και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια και, μάλιστα, πολύ καλύτερα από τα δικά μας!
ΑΠΟ:ΗΜΕΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου